pruh
zdraví a linie
o nás aktuality ceník e-shop objednávka on-line kontakt
zdraví a linie
pruh
poradenstvi
Nordic Walking
zdraví
terapie
fotogalerie
spolupracujeme
e-shop

Nordic walking neboli severskÁ chŮZE

Nordic Walking neboli jinak řečeno severská chůze se objevil začátkem 90. let ve Finsku jako mimosezónní tréninková metoda pro běžce na lyžích. Jedná se o pohybovou aktivitu – chůzi, při které dochází ke koordinaci nohou a paží spolu s odrážením se speciálními holemi.
O Nordic Walkingu se v poslední době hovoří jako o novém „zdravotním sportu“. Je to společenský sport, který lze provozovat v každém věku a to bez požadavku na předchozí sportovní zkušenosti či fyzickou kondici. Už dávno neplatí, jak si kdysi mnozí mysleli, že tento sport je vhodný pouze pro starší či obézní osoby, ale i vrcholoví sportovci často používají hole při svém tréninku. Dnes je severská chůze rekreační fyzickou aktivitou, která je díky své dostupnosti stále oblíbenější u široké veřejnosti

Nordic Walking

Proč má vlastně Nordic Walking  pozitivní účinky pro lidský organismus?

Proč má vlastně Nordic Walking  pozitivní účinky pro lidský organismus?
Při chůzi s použitím speciálních holí se zapojí do činnosti celé tělo, mění se svalové napětí a dochází k prokrvení svalů. Je vhodný jako rehabilitace po operacích kloubů dolních končetin při onemocnění pohybového aparátu nebo poúrazových stavech. Mohou ho provádět osoby s nemocemi srdce a krevního oběhu i revmatici, ale ti samozřejmě vždy pod lékařským dohledem. Je také vynikajícím prostředkem pro snižování nadváhy, protože koordinovaný pohyb svalů stimuluje látkovou výměnu a přispívá k rychlejšímu spalování tuků a kalorií. Stabilizuje imunitní systém díky pravidelnému pohybu na čerstvém vzduchu. Pozitivně ovlivňuje psychiku a činnost mozku, zlepšuje náladu. Všeobecně posiluje dobrý zdravotní stav, sebevědomí a tělesný pocit.
Severská chůze je mnohem méně náročnější než běh, ale je stejné účinná a mnohem bezpečnější. Navíc se dá provozovat v každém ročním období. Je ideální pro všechny. Jak pro mladé a výkonnostní sportovce, tak hlavně i pro seniory či lidi s nadváhou. Pro zlepšení zdravotního stavu a zvýšení fyzické kondice u starších lidí stačí i třicet minut Nordic Walking chůze denně!
Tato procedura je nejen ve světě, ale už i u nás velmi oblíbená a žádaná. Má totiž i určitý společenský rozměr, protože se většinou chodí ve skupině, lidé se lépe seznámí a užijí si zábavu.

ÚčINEK NORDIC WALKING:

  • Reguluje hmotnost, brání vzniku cukrovky
  • Snižuje vysoký krevní tlak a cholesterol
  • Redukuje riziko vzniku srdečních chorob a infarktu
  • Zlepšuje zásobování kyslíkem, provzdušňuje plíce
  • Přispívá k lepšímu okysličování mozku a zdokonaluje paměť
  • Uvolňuje svalové napětí a oblasti zad a ramen, zlepšuje držení těla
  • Šetří klouby a snižuje zátěž u osob s nadváhou, zlepšuje koordinaci pohybu
  • Při správné technice zapojuje do pohybu až 600 svalů, což je 90% svalů v těle
  • Zvyšuje tepovou frekvenci oproti běžné chůzi o 13%
  • Zvyšuje tělesnou spotřebu kalorií oproti běžné chůzi průměrně o 20%, můžete ale spotřebovat až o 46% více
  • Spaluje cca 1300 kilojoulů za hodinu i více oproti běžné chůzi, kdy se spálí zhruba 800-1000 kilojoulů

Výhodou tohoto sportu je, že vstupní investice není nijak vysoká. Stačí si pořídit pohodlnou sportovní obuv, vhodné oblečení a hlavně - hole. Pro zvládnutí správné techniky Nordic Walking je důležité zvolit správný typ hůlek. Svojí konstrukcí a použitím jsou podobné holím na běžecké lyžování, nejsou to ale hole trekingové, jak se bohužel mnozí domnívají. I když je hůl na Nordic Walking jednoduchá, před jejím nákupem je dobré znát určitá pravidla.
V rámci komplexních služeb našeho centra jsme pro vás otevřeli i půjčovnu holí. Kvalitní hole finské značky si u nás můžete nejen prohlédnout a vyzkoušet, ale i koupit. S výběrem a také následným servisem Vám samozřejmě rádi pomůžeme

 

Nordic Walking vás bude nejen bavit, ale určitě se mu i hravě naučíte. Správnou techniku chůze s holemi a cvičení by jste se měli ale vždy učit pod vedením vyškoleného instruktora.
Proto jsme také v Hluboké nad Vltavou otevřeli Nordic Walking klub, kde vedeme soukromé i skupinové lekce. Dle zájmu jsme schopni přijet kamkoliv a také zorganizovat celodenní výlety s holemi i na jiná místa, jako je třeba Lipno nebo Šumava.
Jedním z dalších zaměření výuky je také zdravá výživa. K dodržování správných zásad výživy Vám v případě vašeho zájmu pomůžou osobní konzultace v naší výživové poradně.

Pojďte si s námi vyzkoušet zábavnou a finančně dostupnou pohybovou aktivitu. Sami uvidíte, že až Nordic Walking vyzkoušíte, nebudete se chtít hůlek vzdát ani při běžné procházce.

Nordic Walking

Pokud se chcete Nordic Walking naučit nebo si jen občas „protáhnout tělo“, můžete se na soukromé či skupinové lekce objednat zde nebo na tel.: 775 381 341 Václav Sedláček, 602 377 319 Pavla Mrázková

Více informací najdete na našich webových stránkách www.nordicwalkinghluboka.cz a www.nwsport.cz

 Těšíme se na Vás !!!

 

POHYB

V  moderní době je sport pro mnohé hlavně prostředkem relaxace a odpočinku. Říkáme tomu kondiční sportování. Pravidelný a správný pohyb i dostatek odpočinku prospívá naší tělesné zdatnosti a psychické odolnosti.
Naše tělo je předurčeno k tomu aby se hýbalo, protože pouze pohyb dokáže vybudovat aktivní svalovou hmotu. Pokud pohybový aparát dostatečně nepoužíváme, podíl svalových tkání se ztrácí, mění se funkční schopnosti a svaly ochabují. Jestliže tedy zvýšíme podíl svalové hmoty, zvýší se nám i tzv.bazální metabolismus, který vyjadřuje množství energie potřebné pro základní životní funkce organismu v klidu i spánku. Aktivní tělesná hmota pak může pracovat za nás, protože naše svaly spálí i v klidovém stavu více energie než naše tuková tkáň! Pohybové aktivity prováděné pravidelně a ve správné intenzitě jsou je důležitým kritériem při redukci váhy. Čím pravidelněji organismus sportem zatěžujeme, tím lépe.

Pozitivní účinky posiluje především pohyb na čerstvém vzduchu, cvičte proto hlavně v přírodě.

Dopřejme proto tělu pohyb a organismu dostatek aktivity, pohybovému  ústrojí dobrou kondici a sobě skvělou zábavu.

Bez pohybu není život, kdo se nehýbe, nežije…………….

pohyb
mapa webu facebook odběr novinek a akcí napište nám
foto: © 2012 Jitka Stará Photography
© 2012 Zdraví a linie