pruh
zdraví a linie
o nás aktuality ceník e-shop objednávka on-line kontakt
zdraví a linie
pruh
poradenstvi
Nordic Walking
zdraví
terapie
fotogalerie
spolupracujeme
e-shop

VÝŽivovÉ poradenstvÍ

Zdravá výživa a redukce hmotnosti

Cítíte, že Váš životní styl potřebuje celkovou změnu?
Chtěli by jste zhubnout a to bez stresu a velkého odříkání?
Potřebujete pomoci s pročištěním Vašeho těla, aby se Vám vrátila vitalita?
Cítíte se bez energie a nebo máte zdravotní problémy?

chci další informace

 

výživové poradenství

 

ANALÝza tĚla

Přínosem váhy TANITA BC 1000 je bližší určení osobních parametrů. Pokud chcete snížit nebo kontrolovat tělesnou hmotnost, pomohou vám údaje z váhy v představě o efektivitě diety nebo sportovních aktivit. Při nevhodně zvolených dietách je riziko snížení hmotnosti na úkor podílu vody v organismu, zatímco tělesný tuk může zůstat stejný, nebo se dokonce zvýšit. Váha TANITA BC 1000 v takových případech pomůže sledovat efektivitu vašich aktivit a dokáže motivovat k trvalejší změně životního stylu.

DETAILNÍ POPIS TANITA BC-1000 PROFI
- váha s měřením biometrických tělesných hodnot, jako je hmotnost, procento tělesného tuku, procento tělesné vody, hmotnostní podíl kostí a svalů, metabolický věk, doporučený denní přísun kalorií, viscerální tuk a další.

chci další informace

gmon

 

BMI Kalkulátor

Váš výsledek BMI můžete porovnat s níže uvedenými hodnotami:

BMI do 18,5
Jestliže klesne Vaše BMI pod 18,5, Vaše váha je příliš nízká, trpíte podváhou (tzv.váha modelek). Je u Vás vysoké riziko výskytu různých onemocnění a zdravotních problémů. Společně s Vaším lékařem raději zjistěte příčinu Vaší nízké váhy. Můžete totiž zjistit různá skrytá onemocnění, jako je chronický zánět slinivky břišní nebo zvýšenou funkcí štítné žlázy. Další příčinou nízké váhy, může být přílišná psychická zátěž. Navštívíte-li lékaře včas a on objeví nějakou chorobu, bude Vaše léčení jistě mnohem účinnější.
Chce to opravdu pár kilo přibrat!

BMI v rozmezí 18,5-25
Gratulujeme! Patříte k lidem s ideálním BMI a vyváženým stavem Vašeho těla. I přes uspěchanou dnešní dobu si dokážete udržet zdravý život a normální hmotnost. Dbejte na to, aby se tato situace nezměnila, dodržujte i nadále správnou životosprávu a sportujte.
Odborníci tvrdí, že nejideálnější BMI je 22-24.
V tuto chvíli Vám nehrozí žádná zdravotní rizika, jen tak dál!

BMI v rozmezí 25-30
Trpíte mírnou nadváhou, což už může lehce ovlivňovat Vaše zdraví. Většina obyvatel naší země trpí díky uspěchané moderní době touto mírnou nadváhou. Ale to jenom proto, že se nepravidelně a hlavně nezdravě stravují a mají málo pohybu. Ještě Vám nehrozí příliš nebezpečí či s nadváhou spojená rizika, ale měli byste na sobě začít pracovat co nejdříve. Nechce si poradit od odborníka, jakou stravu máte konzumovat, v čem se omezit a jaký druh sportu do Vašeho životního stylu zařadit. Pozor na jo-jo efekt, raději hubnout pomalu, než shozená kila nabrat zase v krátké době zpátky.
Máte lehce zvýšené zdravotní rizika!

BMI 30-40
Vaše BMI je příliš vysoké, trpíte obezitou, která Vám přináší vysoká zdravotní rizika. Zvyšuje se u vás riziko onemocnění kardiovaskulárními chorobami, cukrovkou, vysokým tlakem a dalších závažných nemocí. Měli byste přemýšlet společně s odborníky o způsobu Vašeho stravování a hlavně způsobech hubnutí. Rozhodně Vám stačí půl kilogramu týdně a za pár měsíců se budete cítit mnohem lépe. Ve Vašem případě už se může hovořit o nemoci – obezitě. Sice si myslíte, že máte jenom nějaké to kilo navíc, ale opravdu jste nemocní, i když žádné jiné příznaky ještě nemáte. Bolí Vás např. záda a klouby? Tak to je reakce Vašeho těla na obezitu.
Zdravotní rizika jsou vysoká, proto držíme palce, ať se Vám v boji s obezitou daří!

BMI nad 40
Opravdu je Vaši BMI nad 40? Pak trpíte těžkou obezitou a riziko selhání některých orgánů je velmi vysoké. Měli byste podstoupit velké množství vyšetření pod odborným dohledem. Začněte na sobě pracovat co nejdříve – omezte spotřebu prázdných kalorií, jezte zdravě, menší porce, vícekrát za den. Pravidelně sportujte i každodenní chůze Vám pomůže. Poraďte se s Vaším odborným lékařem a výživovým poradcem. Při dodržování správné životosprávy to nemusí být řešení jen dočasné.
Zdravotní rizika spojená s těžkou obezitou jsou opravdu velmi vysoká!

 

POZOR ALE – HUBENÝ NEZNAMENÁ BÝT VŽDY ZDRAVÝ !

>

 

vÝŽivovÉ poradenstvÍ

Zdravá výživa a redukce hmotnosti

Cítíte, že Váš životní styl potřebuje celkovou změnu?
Chtěli by jste zhubnout a to bez stresu a velkého odříkání?
Potřebujete pomoci s pročištěním Vašeho těla, aby se Vám vrátila vitalita?
Cítíte se bez energie a nebo máte zdravotní problémy?

S tím vším Vám můžeme pomoci ve studiu Zdraví a linie.
Naším cílem je, abychom Vám pomohli najít cestu ke zdraví, štíhlejší postavě a psychické pohodě. Zabýváme se komplexním výživovým poradenstvím se vším, co s tím souvisí a ke každému zákazníkovi u nás přistupujeme vždy individuálně. Program probíhá tak, že na první konzultaci provedeme důkladnou analýzu skladby Vašeho těla a podrobně rozebereme Váš celkový životní styl, stávající stravovací návyky, váhovou historii, pitný režim, pohybové aktivity, harmonogram dne a také samozřejmě Váš zdravotní stav, různá omezení či genetická zatížení. Na základě získaných informací najdeme chyby, kterých jste se dopouštěli a navrhneme další postup.
Naším hlavním cílem je vytvořit pro Vás individuální výživový plán a naučit Vás, jak si sestavit zdravý jídelníček, co vařit a jak pít. Povíme si také, které potraviny nahradit jinými, které úplně ze svého jídelníčku vyřadit, co a kde zdravě nakupovat a jak se stravovat i v restauracích.
Aby ale mohl organismus přijmout nějaké změny, je třeba tělo na začátku nejdříve pročistit a odkyselit. K tomu Vám můžeme v případě zájmu doporučit kvalitní přírodní a potravinové doplňky stravy na podporu zdraví, čištění a výživu organismu.
Pomůžeme Vám také samozřejmě vybrat vhodnou pohybovou aktivitu, která Vás bude bavit a bude brát ohled na Váš věk či zdravotní omezení. Pokud se budete chtít zažít hýbat a na posilovnu nebo běh si netroufáte, můžete u nás vyzkoušet Nordic Walking - tzv.severské chůzi s holemi. Pro zájemce a širokou veřejnost vedeme individuální i skupinové lekce. Pro naše klienty můžeme Nordic Walking zařadit k výživovým plánům.
V době trvání celého programu se budeme pravidelně setkávat a budete mít možnost zavolat si kdykoliv o radu. Nabízíme Vám ale i dlouhodobou spolupráci, protože stálé udržení optimální váhy a prevence zdraví je vlastně o změně Vašeho celého životního stylu. O změně filozofie života, prostě o fyzické i psychické pohodě.   

Ale každá, i ta nejdelší cesta začíná prvním krokem. Tím je rozhodnutí, které již neodkládejte. A proč je ale důležité začít hned? Protože zítra budete mít tisíc důvodů, proč nezačnete!

Nyní již nemusíte váhat, objednejte se na první konzultaci a my Vám pomůžeme.

 

Těšíme se na Vaši návštěvu a uděláme vše pro to, aby jste se s námi cítili dobře.

Za studio Zdraví a linie Pavla Mrázková

 

analÝza tĚla

Přínosem váhy TANITA BC 1000 je bližší určení osobních parametrů. Pokud chcete snížit nebo kontrolovat tělesnou hmotnost, pomohou vám údaje z váhy v představě o efektivitě diety nebo sportovních aktivit. Při nevhodně zvolených dietách je riziko snížení hmotnosti na úkor podílu vody v organismu, zatímco tělesný tuk může zůstat stejný, nebo se dokonce zvýšit. Váha TANITA BC 1000 v takových případech pomůže sledovat efektivitu vašich aktivit a dokáže motivovat k trvalejší změně životního stylu.

DETAILNÍ POPIS TANITA BC-1000 PROFI
- váha s měřením biometrických tělesných hodnot, jako je hmotnost, procento tělesného tuku, procento tělesné vody, hmotnostní podíl kostí a svalů, metabolický věk, doporučený denní přísun kalorií, viscerální tuk a další.

Základní funkce

gmon

Podíl svalové hmoty - tato funkce ukazuje hmotnost příčně pruhovaných i hladkých svalů, včetně vody v nich obsažené. Hmotnost kostí - znamená množství kalcia a ostatních minerálů. Výzkumy prokázaly, že cvičení a tím rozvoj kostní tkáně pomáhá k vývinu silnějších a zdravějších kostí. Protože struktura kostí se nemění v krátkém časovém úseku, je důležité rozvíjet a udržovat zdravé kosti vyváženou stravou a dostatečnou tělesnou aktivitou.

Viscerální tuk - tuk v břišní dutině, který obklopuje vnitřní orgány. Výzkumy prokazují, že ačkoliv Vaše hmotnost a % tělesného tuku zůstává stejné, s přibývajícím věkem se ukládání tuku mění a tuk se čím dál víc ukládá v oblastí břicha, obzvlášť u žen v menopauze. Zjištění množství viscerálního tuku a jeho případné snížení a udržování na přípustné hodnotě, pomůže snížit riziko nemocí - srdečních chorob, vysokého krevního tlaku atd. Rádce viscerálního tuku - poradí, zda je množství viscerálního tuku v normálních nebo zvýšených hodnotách.

Bazální metabolická spotřeba (denní příjem kalorií) - BMR: tato funkce ukazuje množství kalorií potřebné pro výměnu základních látek. Vaše BMR je hodnota minimální energie, kterou vaše tělo potřebuje v klidném stavu, aby mohlo normálně fungovat (dýchání, oběh krve, nervový systém...). Spalujete kalorie klidně i ve spánku. Přibližně 70 % za den zkonzumovaných kalorií je použito pro BMR - přeměnu látek. Při každé aktivitě je spotřebována energie, čím intenzívnější je aktivita, tím více kalorií spálíte. Základem pro to jsou svaly (tvoří přibližně 40% vaší váhy), fungují jako motor a spotřebují velké množství energie. Vaše BMR závisí na podílu svalů ve Vašem těle. Při přibývajícím množství svalů, zvyšujete Vaši spotřebu energie. Vyšší BMR zvyšuje počet kalorií a pomáhá Vám snižovat podíl tělesného tuku. Nízký BMR činí zbavování se tuku s snižování celkové tělesné hmotnosti mnohem těžší.

Metabolický věk - tato funkce spočítá Vaše BMR a ukáže Vám průměrný věk, kterému náleží Váš metabolismus. Jestliže je Váš metabolický věk vyšší než Váš skutečný věk, znamená to, že musíte zlepšit bazální metabolismus. Zvýšená tělesná aktivita Vám pomůže zvětšit objem svalové tkáně a snížit Váš metabolický věk. Váha ukazuje hodnoty od 12 do 50. Nižší věk než 12 se na displeji zobrazí "12", vyšší než 50 se na displeji zobrazí "50". Vědci dokázali, že se metabolismus přibývajícím věkem dítěte mění, zlom nastává od 16ti nebo 17ti let, kdy se spotřeba snižuje.

Celková fyzická kondice - tato funkce porovnává Vaše složení těla tím, že porovná tělesný tuk a svalovou hmotu. Při zvýšené aktivitě se sníží množství tělesného tuku, Vaše fyzická kondice se podle toho změní. I když Vaše hmotnost zůstává neměnná, může se Vaše svalová hmota nebo podíl tělesného tuku změnit, a to zlepšuje Váš zdravotní stav a snižuje riziko některých onemocnění.

Navíc určí rozmezí zdravého tělesného tuku: váha automaticky porovnává procento tuku s procentem tuku zdravého člověka (stanoveno světovou zdravotnickou organizací na základě dlouhodobých výzkumů) a výsledek zobrazí na displeji ve čtyřech stupních. Měří také u dětí.

 

mapa webu facebook odběr novinek a akcí napište nám
foto: © 2012 Jitka Stará Photography
© 2012 Zdraví a linie